Track25 daagt Thomas More studenten uit om het creatieve bedrijf van de toekomst te bouwen

Geplaatst door    |   28 augustus 2014   |   Geen reacties

Track25, de crossmedia cluster Mechelen-Vilvoorde, pakt op het Creativity World Forum in Kortrijk uit met een uniek co-creatie experiment tussen studenten uit verschillende studierichtingen van Thomas More Hogeschool Mechelen.

Tijdens een 2 daagse challenge zullen studenten Design, Interactive Multimedia Design en Toegepaste Audiovisuele Communicatie samenwerken om in een concreet concept hun visie op het creatieve bedrijf van de toekomst te geven.

Van dinsdag 4 november tot donderdag 6 november krijgen ze op de terreinen van de Kortrijkse BudaFabriek 48 uur de tijd om letterlijk en figuurlijk bruggen te bouwen tussen de verschillende sectoren waaruit de studenten komen.

Om het belang van deze bootcamp te illustreren verwijzen we naar een onderzoek van de VUB en de UGent dat de financiering van tv-fictie in kaart brengt. cover custodia huawei Vlaamse productiehuizen en heel de (cross)media sector staat onder financiële druk. cover samsung custodia Er is nood aan structurele samenwerking, niet alleen binnen de sector, maar des te meer door cross-overs te maken met andere sectoren. De Thomas More studenten willen met dit bootcamp een signaal geven dat zij deze co-creatieve ondernemers van de toekomst kunnen worden.

Deze bootcamp past binnen het ruimere programma “Crea-Zone: Coloured District”, gesteund door Interreg (Europese Unie).

Coloured DistrictDe huidige economische crisis zet regio’s en steden aan tot het zoeken van nieuwe manieren om een creatieve en innovatieve injectie te geven aan de economie. custodia samsung s8 Traditionele industrieën kunnen dankzij creativiteit en samenwerking met creatieve en culturele industrieën hun weerbaarheid t.o.v. cover custodia huawei economische, sociale en ecologische spanningen verhogen. custodia samsung a8 2018 Verschillende (Interreg)projecten (waaronder het Oh! Ondernemershuis Mechelen en VillaXMedia) hebben de afgelopen jaren, elk vanuit hun eigen context en sector, onderzoek gedaan en geëxperimenteerd met concepten om de economische toegevoegde waarde van de creatieve en culturele industrieën zichtbaar te maken. custodia samsung Tijdens het CREA-Zone event Coloured District op woensdagavond 5 en donderdag 6 november 2014 worden deze projecten getoond, worden synergieën tussen de verschillende projecten scherp gezet en worden succesverhalen gedeeld met een ruim publiek. covero iphone Het volledige programma vindt u via deze link.

De vorderingen van de Thomas More studenten zijn te volgen op deze website http://www.smartbridge.track25.be, Twitter en Facebook).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *